راهنما
بروز رسانی۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱:۳۶

تی چارتر جستجوگر بلیت ارزان است.

اطلاعات بلیتهای چارتری و سیستمی هواپیما، قطار و سایر خدمات گردشگری سرویس دهندگان مختلف را در اختیار شما می گذارد.

با استفاده از این جستجوگر می توانید ارزانترین بلیت یا بلیت برای نزدیکترین زمان را از فروشنده ی آن تهیه نمایید.

مراحل استفاده

1- انتخاب سرویس

* 1.1- تمامی بلیت ها:  شامل بلیت هایی که با کلیک برروی آنها برای خرید به سایت فروشنده منتقل می شوید تا بدون واسطه از وی خریدتان را انجام دهید و نیز بلیت های با ضمانت تی چارتر می باشد.

* 1.2- بلیط هواپیما(باضمانت):  خرید آنلاین بلیط هواپیما به رنگ سبز در سایت تی چارتر از شرکت خدمات مسافرت هوایی فروشنده ی آن بلیط.

* 1.3- بلیط قطار(باضمانت):  خرید آنلاین بلیط قطار به رنگ نارنجی در سایت تی چارتر از شرکت خدمات مسافرتی فروشنده ی آن بلیط.

2- ورود یا انتخاب مبدا مقصد

3- انتخاب تاریخ مورد نظر

4- بررسی نهایی: قیمت و شرایط بلیت های با ضمانت تی چارتر قطعی بوده و نیاز به بررسی نهایی ندارند. در بلیت های هواپیمای سایر فروشندگان برروی آیکون  در ستون بهای نهایی کلیک کنید تا از موجودی و نوع بلیت در همان لحظه و نیز افزایش نرخ غیر متعارف برخی فروشندگان در ایام پیک سفر آگاهی یابید.

5- انتخاب بلیت

5.1- بلیط های هواپیمای سایر فروشندگان با رنگ آبی: در صورت کلیک برروی بلیت به سایت فروشنده منتقل خواهید شد. در سایت فروشنده پس از تعیین مسیر و تاریخ مورد نظرتان، بدون واسطه بلیت را از فروشنده ی آن خرید نمایید.

به منظور پیگیریِ صدور، کنسل نمودن و امور پشتیبانی این نوع بلیتها باید شخصا با فروشنده ی آن ارتباط برقرار کنید.

هنگام انتقال به وب سایت فروشنده ی این بلیتها لازم است به تناسب استفاده ی خود، یک بسته ی فعال در تی چارتر داشته باشید.

5.2- بلیت های باضمانت تی چارتر:  در فرم باز شده ی زیر بلیت، اطلاعات مسافر یا مسافرین خود را وارد نموده و برروی دکمه رزرو کلیک کنید.

کلیه امور صدور، پبگیری، کنسل نمودن بلیت، پشتیبانی و استرداد وجه این نوع بلیتها بصورت آنلاین در تی چارتر و طبق قوانین ذکر شده در راهنما صورت می پذیرد.

به منظور تهیه ی این نوع بلیت، نیاز به فعالسازی بسته و نیز پرداخت هزینه ی مازاد بر قیمت بلیت نیست.

جهت پیگیری و مشاهده ی وضعیت این نوع بلیتها، می توانید از منوی "بلیت های من" در "محیط کاربری" استفاده نمایید.

قوانین و مقررات رزرو اینترنتی بلیط با ضمانت

قوانین کلی رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

1- کلیه ی عملیات خرید بلیت در این سایت مشمول قوانین جاری هواپیمایی کشوری ایران و تجارت الکترونیک می باشد و خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات زیر آگاهی کامل دارد.

2- بلیت خریداری شده فقط به نام مسافر ثبت شده در سیستم تعلق دارد و غیر قابل انتقال به غیر می باشد و در صورت عدم تطابق نام مسافر با کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد. 

3- مسئولیت هرگونه مغایرت در صحت اطلاعات مسافر ( نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد، رده سنی، جنسیت، شماره پاسپورت ، تاریخ انقضا و محل صدور ) بر عهده رزرو کننده بلیت خواهد بود.

4- مسافر نوزاد، کمتر از دوسال؛ مسافر خردسال، بین دو تا دوازده سال که صرفا مختص بلیت های سیستمی هواپیما و قطار است و مسافر بزرگسال، بیشتر از دوازده سال را شامل می باشد. لازم به توضیح است در صورت عدم دقت و اشتباه وارد نمودن رده سنی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

5- هنگام سفر با همراه داشتن بلیت و کارت شناسایی به باجه پذیرش مسافر مراجعه فرمایید. 

6- تغییرات احتمالی از طریق سامانه پیام کوتاه اطلاع داده می شود لذا صحت شماره تلفن همراه به عهده خریدار است. 

7- کاربران گرامی در صورت تغییر شماره موبایل و آدرس پست الکترونیک به منظور اصلاح آن در "محیط کاربری" منوی "پروفایل من" مراجعه فرمایید. 

8- بلیتها صرفا از طریق این وب سایت قابل کنسلی و استرداد می باشند.

9- شماره تماس 95119522-021 و شماره پیامک 3000130 و نیز منوی پشتیبانی سایت پاسخگوی سوالات شما می باشد.

قوانین کلی رزرو اینترنتی بلیط هواپیما

1- در بلیتهای سیستمی نرخ بلیت کودک بالای دوسال دارای تخفیف بوده و بر اساس ایرلاین و کلاس پروازی متغیر می باشد و نرخ کودک زیر 2 سال معادل 10 درصد نرخ بزرگسال خواهد بود. 

2- پروازهای داخلی کیش ایر و زاگرس از ترمینال 1، پروازهای داخلی آتا، ایران ایر، ایران ایرتور، قشم ایر، نفت و معراج ترمینال 2 و سایر پروازهای داخلی از ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد تهران انجام می گردد. حضور مسافران برای پروازهای داخلی حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز و برای پروازهای خارجی حداقل سه ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه الزامی می باشد. 

3- حداکثر بار مجاز بر اساس قوانین هر ایرلاین، مختلف می باشد اما بطور کلی برای پروازهای داخلی در کلاس پروازی اکونومی 20 کیلوگرم و در کلاس بیزنس 25 کیلوگرم می باشد. همچنین در پروازهای خارجی در کلاس پروازی اکونومی 30 کیلوگرم و برای کلاس بیزنس 40کیلوگرم می باشد.

4- به همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم های باردار و نوزادان کمتر از 7 روز ، افراد با بيماري هاي قلبي ـ عروقي ، بيماري هاي تنفسي ، صرع ، آنمي شديد و ديابت مليتوس كنترل نشده و كساني كه دياليز مي شوند و از داروهاي تضعيف كننده سيستم ايمني استفاده مي نمايند و يا هرگونه بيماري كه سبب منع سفر هوايي باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می باشد. همچنين دارو هاي مورد نياز خود را در طول سفر و در داخل كيف دستي خود بهمراه داشته باشند. برای مشاهده دستورالعمل پذیرش و حمل مسافر بیمار و فرم اطلاعات پزشکی کلیک نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز پزشکی هوایی تماس حاصل فرمایید. 

5- برای اطلاع از دستورالعمل مربوط به مسافرین توانخواه وشرایط مربوط به درخواست ویلچر با ایرلاین مربوطه تماس بگیرید.

کنسلی و استرداد بلیت هواپیما

6- هرگونه درخواستی شامل تصحیح نام مسافر(مختص بلیت های چارتری) و غیره فقط بایستی از طریق منوی پشتیبانی سایت انجام پذیرد. 

7- نحوه کنسل نمودن بلیت سیستمی و چارتری بدین شرح می باشد:

* کنسل نمودن بلیت با ضمانت نوع سیستمی:  طبق قوانین بین المللی و داخلی هواپیمایی و ایرلاین ها و به صورت آنلاین تا چهار ساعت مانده به پرواز و نیز پس از پرواز میتوانید برروی گزینه ی "کنسلی" در منوی "بلیت های من" در "محیط کاربری" کلیک کنید تا مبلغ جریمه توسط ایرلاین تعیین شده و بصورت خودکار در حساب کاربریتان افزایش اعتبار داده شود.

* کنسل نمودن بلیت با ضمانت نوع چارتری:  تی چارتر امکان کنسلی بلیتهای چارتری داخلی را تا 24 ساعت اداری قبل از پرواز در تمام روزهای سال(به جز ۲۵ اسفند تا پایان روز ۵ فروردین ماه) برای شما فراهم نموده است. برروی گزینه ی "درخواست کنسلی" در منوی "بلیت های من" در "محیط کاربری" کلیک نمایید تا درخواست شما برای چارترکننده ارسال شود. سپس در ساعات اداری، مبلغ قابل استرداد از سوی چارترکننده تعیین شده و به شما از طریق پیام کوتاه اطلاع رسانی خواهد شد؛ در صورتیکه ظرف حداکثر ۶۰ دقیقه کد پیگیری همان بلیت را به شماره ۳۰۰۰۱۳۰ ارسال نمایید تا مبلغ بصورت خودکار در حساب کاربریتان افزایش اعتبار داده می شود.

* کنسل نمودن بلیتهایی که برای رزرو به سایت فروشنده منتقل شده اید:  معمولا این نوع بلیت ها امکان کنسلی ندارند. از آنجاکه اطلاعات رزرو این نوع بلیتها در اختیار تی چارتر قرار ندارد، برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است با تلفن سایتی که به آن منتقل شده اید تماس حاصل نمایید.

8- در بلیتهای سیستمی، آخرین زمان برای تغییر تاریخ و کنسل نمودن بلیت پروازهای داخلی و خارجی حداکثر چهار ساعت قبل از ساعت پرواز می باشد. 

9- در بلیتهای سیستمی، جریمه و مبلغ قابل استرداد به کاربر مستقیما توسط ایرلاین تعیین می گردد و تی چارتر هیچگونه دخالتی در آن ندارد.

10- در بلیتهای چارتری، جریمه و مبلغ قابل استرداد به کاربر مستقیما توسط چارترکننده تعیین می گردد و تی چارتر هیچگونه دخالتی در آن ندارد.

11- پس از کنسل شدن بلیت؛ مبلغ آن به صورت خودکار به حساب کاربری شما بازخواهد گشت که با ثبت درخواست مالی در منوی مربوطه در محیط کاربری، در همان روز کاری مبلغ به کارتتان واریز خواهد شد.

تأخیر بیش از دو ساعت پروازهای داخلی ایران

12- در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت و جابجایی بیش از دو ساعت پرواز، قبل از پرواز توسط ایرلاین یا تی چارتر به مسافر اطلاع داده شده باشد:

تأخیر بیش از دوساعت با اطلاع قبلی بلیت چارتری: طی تماس تی چارتر با کاربر، وی مشخص میکند آیا از پرواز استفاده میکند یا خیر؛ در اکثر مواقع اگر کاربر مایل به استفاده نبود، کل مبلغ بلیت در همان لحظه بصورت خودکار در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده شده است.

در صورتیکه چارترکننده نیاز به بلیت مهر شده داشته باشد به مسافر اطلاع داده می شود تا به فرودگاه مراجعه کرده و بلیت را مهر نموده و ارسال نماید. حداکثر یک هفته بعد از رسیدن بلیت به آدرس ذکر شده، از چارترکننده تأییدیه گرفته میشود و در صورت تأیید وی، بلیت کنسل شده و مبلغ در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده می شود.

تأخیر بیش از دوساعت در پروازهای داخلی با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین ماهان و کاسپین: در صورتیکه مسافر قصد استفاده از پرواز را نداشت، برای استرداد کامل مبلغ بلیت می بایست کاربر تا سه ساعت مانده به پرواز به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا سیستم کل مبلغ بلیت را در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار دهد.

تأخیر بیش از دوساعت با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین به استثنای ماهان و کاسپین: در صورتیکه کاربر قصد استفاده از پرواز را نداشت، برای استرداد کامل مبلغ بلیت می بایست در ساعات اداری و حداکثر تا 3 ساعت قبل از پرواز از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "تأخیر بیش از دو ساعت پرواز با اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت پرواز توسط ایرلاین تأیید گردد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا سیستم کل مبلغ بلیت را در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار دهد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأیید تی چارتر استفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

13- در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت و جابجایی بیش از دو ساعت پرواز، بدون اطلاع قبلی ایرلاین یا تی چارتر باشد و مسافر به فرودگاه مراجعه کرده باشد:

تأخیر بیش از دوساعت بدون اطلاع قبلی بلیت چارتری: مسافر لازم است به کانتر مربوطه در فرودگاه مراجعه نموده و بلیت خود را با ذکر علت مهر نماید. سپس کاربر ظرف حداکثر 15روز بلیت مهر شده خود را به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نماید. حداکثر یک ماه بعد از رسیدن بلیت به آدرس ذکر شده، چارترکننده از ایرلاین تأییدیه خواهد گرفت و در صورت تأیید ایرلاین، بلیت کنسل شده و مبلغ در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده می شود.

* در صورتیکه مسافر بلیت همراه خود نداشت میتواند از نماینده چارترکننده رسید کنسلی و یا بلیت جایگزین دریافت نموده و آن را مهر نماید.

تأخیر بیش از دوساعت بدون اطلاع قبلی بلیت سیستمی: مسافر می بایست به دفتر ایرلاین در فرودگاه مراجعه نموده و عدم تمایل خود به استفاده از پرواز را اعلام نموده و حتی المقدور بلیت خود را مهر نماید. بعدا کاربر می بایست از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "تأخیر بیش از دوساعت پرواز بدون اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا سیستم در صورتیکه مسافر از آن پرواز استفاده نکرده باشد کل مبلغ بلیت را در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار دهد. اما در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد به کاربر اطلاع داده میشود منتظر بماند تا آژانس صادر کننده ی بلیت پس از فرارسیدن زمان پرواز و نیز ظرف حداکثر سه روز کاری از ایرلاین مربوطه استعلام بگیرد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأیید تی چارتر استفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

* در صورتیکه مسافر بلیت همراه خود نداشت میتواند از دفتر ایرلاین بلیت جایگزین دریافت نموده و آن را مهر نماید.

* مهر نمودن بلیت سیستمی فقط برای اطمینان بیشتر می باشد و در صورتیکه ایرلاین در جواب استعلام صادرکننده، تاخیر بیش از دو ساعت را تایید نکند به بلیت مهر شده استناد خواهد شد.

* لازم است توجه داشته باشید در صورتیکه ایرلاین عدم استفاده مسافر از پرواز را تایید ننماید، به مسافر اطلاع داده می شود تا اصل بلیت مهر شده را برای آژانس هواپیمایی صادرکننده به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نماید تا پس از دریافت بلیت و تأیید ایرلاین، بلیت کنسل شده و مبلغ در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده شود.

تأخیر پروازهای خارج از ایران

14- زمان تاخیر قابل قبول در پروازهای خارجی برای کنسلی بلیت بدون جریمه دو ساعت نمی باشد و بین ایرلاین ها متفاوت است لذا به قانون آن ایرلاین مراجعه خواهد شد.

لغو پرواز

15- در صورتیکه لغو پرواز، قبل از پرواز توسط ایرلاین یا تی چارتر به مسافر اطلاع داده شده باشد:

لغو پرواز با اطلاع قبلی بلیت چارتری: پس از اطلاع رسانی به کاربر از طریق پیام کوتاه، کل مبلغ بلیت در همان لحظه بصورت خودکار در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده شده است.

لغو پرواز با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین ماهان: کاربر میتواند به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد، بلیت کنسل شده و بصورت خودکار تمام مبلغ در حساب کاربری وی افزایش اعتبار داده شود. لازم به توضیح است درصورتیکه گزارش لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد می بایست حداقل تا بعد از زمان پرواز صبر کرده و مجدد اقدام به کنسل نمودن بلیت نماید.

لغو پرواز با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین به غیر از ماهان: کاربر می بایست از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "لغو پرواز با اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید. اما در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد به کاربر اطلاع داده میشود منتظر بماند تا آژانس صادر کننده ی بلیت پس از فرارسیدن زمان پرواز و نیز ظرف حداکثر سه روز کاری از ایرلاین مربوطه استعلام بگیرد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأیید تی چارتر استفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

16- در صورتیکه لغو پرواز، بدون اطلاع قبلی ایرلاین یا تی چارتر باشد و مسافر به فرودگاه مراجعه کرده باشد:

لغو پرواز بدون اطلاع قبلی بلیت چارتری: مسافر لازم است به کانتر مربوطه در فرودگاه مراجعه نموده و بلیت خود را با ذکر علت مهر نماید. سپس کاربر ظرف حداکثر 15روز بلیت مهر شده خود را به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نماید. بعد از رسیدن بلیت به آدرس ذکر شده، موضوع ظرف حداکثر یک ماه توسط چارترکننده از ایرلاین پیگیری شده و بعد از تایید ایرلاین، کل مبلغ بلیت در حساب کاربری رزروکننده بلیت افزایش اعتبار داده می شود.

* در صورتیکه مسافر بلیت همراه خود نداشت میتواند از نماینده چارترکننده رسید کنسلی و یا بلیت جایگزین دریافت نموده و آن را مهر نماید.

لغو پرواز بدون اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین ماهان و کاسپین: کاربر میتواند به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید.

لازم به توضیح است درصورتیکه گزارش لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد می بایست کاربر چند روز کاری صبر کرده و مجدد اقدام به کنسل نمودن بلیت نماید.

لغو پرواز بدون اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین به استثنای ماهان و کاسپین: کاربر می بایست از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "لغو پرواز بدون اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید. اما در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد به کاربر اطلاع داده میشود منتظر بماند تا آژانس صادر کننده ی بلیت پس از فرارسیدن زمان پرواز و نیز ظرف حداکثر سه روز کاری از ایرلاین مربوطه استعلام بگیرد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأیید تی چارتر استفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

تعجیل در زمان پروازهای داخلی

17- در صورتیکه پرواز داخلی بیش از یکساعت تعجیل داشته باشد و از قبل به مسافر اطلاع رسانی شده باشد وی میتواند متقاضی استفاده نکردن از پرواز باشد که در اینصورت بلیت بدون جریمه کنسل خواهد شد.

کنسل نمودن بدون جریمه بلیت برگشت

18- اگر هر دو بلیت شما باضمانت است در صورت ابطال پرواز رفت می بایست بلیت رفت و برگشت را توسط ایرلاین پرواز رفت مهر نمایید. سپس اگر بلیت برگشت سیستمی باشد می بایست هر دو بلیت مهر شده را به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نمایید. اگر بلیت برگشت چارتری باشد باتوجه به قاعده کلی چارترکنندگان مبنی بر عدم کنسلی بلیت چارتری؛ در صورت ابطال پرواز رفت، بلیت برگشت بدون جریمه کنسل نمی شود.

پروازهای بین المللی

19- پاسپورت مسافرین در پروازهای بین المللی می بایست دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد. بدیهی است مسئولیت ناشی از عدم توجه به اعتبار پاسپورت بر عهده مسافر خواهد بود.

20- در پروازهای بین المللی بلیت سیستمی یک طرفه به مسافرانی تعلق میگیرد که اقامت و یا ویزای طولانی مدت (بیشتر از 6 ماه) کشور مقصد را دارند. همچنین لازم است کابر دقت داشته باشد برخی ایرلاین ها الزام در رزرو رفت و برگشت بصورت همزمان در برخی مسیرهای بین المللی دارند لذا در صورتیکه مسافر به این مورد دقت کافی نداشته باشد کلیه مسئولیت ها از جمله ممانعت از سوار شدن مسافر بر عهده ی کاربر می باشد.

21- کلیه پروازهای خارجی مبدا تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود و حضور مسافر سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی می باشد.

کنسل نمودن بلیت سیستمی در فرودگاه

22- به طور کلی توصیه میکنیم کاربر در تی چارتر کنسلی را انجام دهد. اما اگر مسافر بلیت سیستمی خود را در فرودگاه کنسل نمود، می بایست تصویر رسید کنسلی بلیت را ارسال نماید.

لازم به توضیح است بلیت های سیستمی ماهان نیازی به ارسال رسید ندارند و کافیست کاربر برروی کنسلی بلیت کلیک کند.

دستورالعمل اجرایی پروازهای چارتر

برگرفته از سایت سازمان هواپیمایی کشوری

قوانین کلی رزرو اینترنتی بلیط قطار

1- با استفاده از گزینه‌ی «چاپ بلیط» که در محیط کاربری منوی بلیت های من، بلیط خود را چاپ کنید و با همان برگه به قطار سوار شوید.

2- دقت کنید تمامی بلیط‌ها بر روی کاغذ A4 دورو سفید چاپ شود . لطفا از چاپ بلیط بر روی کاغذهای آرم دار و طرح دار خودداری فرمایید.

3- در صورت عدم دریافت نسخه‌ی چاپی بلیط، تمامی مسئولیت‌های بعدی با خود مسافر خواهد بود.

4- در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.)

5- در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، بایستی حداقل 3 ساعت بین رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است.

6- در بلیتهای قطار نرخ بلیت کودک بالای دوسال دارای تخفیف ۵۰ درصدی بوده و نرخ کودک زیر 2 سال بدون رزرو صندلی اختصاصی معادل 10 درصد نرخ بزرگسال خواهد بود. 

 کنسلی و استرداد بلیط قطار

7- بلیتها صرفا از طریق این وب سایت قابل کنسلی و استرداد می باشند.

8- تا ۵۰ دقیقه بعد از رزرو بلیط قطار بدون جریمه کنسل خواهد شد.

9- تا ساعت ۱۲ روز قبل از حركت قطار، ۱۰ درصد جریمه کسر خواهد شد.

10ـ از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت قطار، ۳۰ درصد جریمه کسر خواهد شد.

10- از ۳ ساعت قبل تا زمان حرکت قطار، ۵۰ درصد جریمه کسر خواهد شد.

پشتیبانی اضطراری به هنگام عدم پذیرش مسافر

1- در صورت بروز مشکلی برای پذیرش مسافر در فرودگاه یا راه آهن، مسافر می بایست با تلفن مستقیم "تماس اضطراری به هنگام عدم پذیرش مسافر" که در بلیت ذکر شده است تماس حاصل نماید در غیر اینصورت تی چارتر مسئولیتی در قبال معطلی و خسارات احتمالی مسافر ندارد.

2- در بلیتهای چارتری هواپیما درصورتیکه مسافر پس از هماهنگی با بخش "تماس اضطراری به هنگام عدم پذیرش مسافر" تی چارتر، شخصا اقدام به تهیه بلیت جایگزین نمود لازم است بلیت مهر شده و نیز رسید پرداخت وجه مهر شده را به کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نماید تا کل مبلغ بلیت در حساب کاربری رزروکننده بلیت افزایش اعتبار داده شود.

اطلاعات تکمیلی

امکانات تی چارتر

- شارژ حساب: از موجودی حساب اعتباری خود برای رزرو بلیت های با ضمانت تی چارتر و استفاده از خدمات ویژه همانند گوش به زنگ و جستجوی پیامکی می توانید استفاده نمایید.

حساب کاربری خود را از طریق منوی "شارژ حساب" در "محیط کاربری" و یا با شماره گیری کد #788*97*788* از طریق تلفن همراه عضویتتان می توانید افزایش اعتبار دهید.

- میزان رضایتمندی: شما پس از کلیک برروی هر یک از بلیت ها، میتوانید میزان رضایتمندی خود از سایت فروشنده و نیز صحت قیمت را اعلام نموده و به وی امتیاز دهید. معدل امتیاز شما و سایر کاربران، رتبه هر بلیت را تعیین می کند. همچنین پس از زمان پرواز در صورتیکه در فرودگاه به مشکلی خوردید می توانید با کلیک برروی گزینه ی میزان رضایتمندی در نوار مشکی بالای سایت، عدم رضایت خود از فروشنده مبنی بر نبود نام مسافر در لیست پرواز را اعلام نموده و به آن فروشنده رتبه منفی دهید.

- استرداد وجه: به منظور استرداد مبلغ مانده ی حساب اعتباری خود به کارت بانکیتان لازم است از طریق منوی "درخواستهای مالی" در "محیط کاربری" ثبت درخواست جدید نمایید تا در همان روز کاری، مبلغ با کارمزد هزار تومان به کارتتان واریز شود.

- گوش به زنگ: حداکثر قیمت و نوع بلیط در بازه زمانی مورد نظر خود را در پایین لیست روزها ثبت نمایید تا هر زمان بلیتی با مشخصات تعیین شده موجود بود، سیستم به صورت پیامکی به شما اطلاع رسانی کند.

برای غیرفعال نمودن این سرویس ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و سپس مبدا و مقصدی که قبلا درخواست گوش به زنگ ثبت کرده بودید را انتخاب نمایید؛ در پایین لیست روزها برروی گزینه گوش به زنگ کلیک نموده و در پنجره ی باز شده با کلیک برروی علامت ضبدر، درخواست خود را حذف نمایید.

- جستجوی پیامکی

تعریف و تفاوت بلیت چارتری و سیستمی هواپیما

- بلیتهای چارتری، بلیط هایی هستند که شخصی حقیقی یا حقوقی به عنوان چارترکننده، بخشی یا همه هواپیما را برای تور از ایرلاین اجاره کرده و بلیت های مازاد را از طریق آژانس های هواپیمایی به فروش می رساند. بلیت های چارتری به تناسب عرضه و تقاضا قیمت گذاری می شوند، لذا معمولا قیمت مناسب تری نسبت به بلیت های پرواز سیستمی دارند مگر در ایام پیک مسافرت که حتی ممکن است برخی فروشندگان بلیت را بیشتر از نرخ مصوب هواپیمایی کشوری به فروش برسانند. بلیتهای چارتری معمولا توسط فروشندگان با امکان کنسلی به فروش رسانده نمی شوند مگر مسافر با فروشنده تماس حاصل نموده و وی درخواست مسافر را بپذیرد.

- بلیتهای سیستمی، بلیط هایی هستند که مسافر مستقیما از ایرلاین هواپیمایی، اقدام به رزرو آنلاین می نماید. این نوع بلیتها مشمول تخفیف ویژه نوزادان و کودکان بوده و نیز امکان کنسلی طبق قوانین هواپیمایی دارند.

انواع بلیت هواپیما

1- باضمانت بلیتهای با ضمانت تی چارتر

با تهیه این نوع بلیت نگران خطاهای احتمالی و قطعی بودن رزرو نخواهید بود؛ این نوع بلیت همانند سایر بلیتها از سوی آژانسهای هواپیمایی مختلف به فروش رسانده می شوند با این تفاوت که تی چارتر با درنظر گرفتن قوانین سازمان هواپیمایی ایران بر نحوه ی خدمات رسانی شرکت خدمات مسافرت هواییٍ فروشنده ی بلیت به کاربران تی چارتر، نظارت کرده و در حفظ کیفیت خدمات رسانی به مسافر تمام تلاش خود را می نماید.

2- چارتری عادی بلیت هواپیمای چارتری عادی

این نوع بلیتها به صورت یکطرفه به فروش رسانده می شوند. جهت تهیه بلیت برگشت خود می توانید با جستجوی مسیر مقصد به مبدا اصلیتان اقدام به تهیه بلیت مورد نظر خود نمایید. برخی فروشندگان بلیت هواپیما در مواردی مخصوصا در ایام پرترافیک همانند اعیاد و مناسبت های خاص، افزایش نرخ را در توضیحات ذکر نکرده اند اما در مرحله آخر خرید، بلیت را با افزایش نرخ به فروش می رسانند.

* بلیت های چارتری که در قسمت توضیحاتشان، تور و یا شرح تور ذکر شده است در بسیاری از موارد بلیت های چارتری عادی هستند که قابلیت خرید انفرادی و تور را به صورت همزمان دارا می باشند.

3- چارتری بیزنس بلیت های چارتری که دارای صندلی و خدمات با درجه کیفی تجاری(Business Class) می باشند.

4- سیستمی عادی بلیت هواپیمای سیستمی عادی

5- سیستمی بیزنس کلاس بلیت های سیستمی که دارای صندلی و خدمات با درجه کیفی تجاری(Business Class) می باشند.

6- بلیت هواپیمای چارتری با شرایط خاص

لازم به ذکر است در مواردی بلیت های چارتری دارای شرایط خاص و یا افزایش نرخ هستند اما شکل مذکور را ندارند. اطلاعات تکمیلی این نوع بلیت ها در وب سایت آژانسی که به آن منتقل می شوید قابل مشاهده می باشد.

7- تلفنی این نوع بلیتهای هواپیما که مربوط به سایر فروشندگان می باشند به علت عدم امکان فروش در آن لحظه، افزایش نرخ یا سایر علت ها به صورت تلفنی به فروش رسانده می شوند. پس از انتقال به وب سایت آژانس هواپیمایی با تلفن آن آژانس تماس حاصل نمایید.

8- چارتری رفت و برگشت بلیتهای رفت هواپیمای چارتری مربوط به سایر فروشندگان که لازم است رفت و برگشت را همزمان از همان آژانس هواپیمایی خریداری نمود. هزینه تعیین شده توسط فروشنده فقط هزینه بلیت رفت می باشد، لذا هزینه بلیت برگشت در سایت فروشنده قابل مشاهده است. در برخی موارد فروشنده، بلیت برگشت را با محدودیت زمانی(به عنوان مثال برگشت برای یک هفته بعد از پرواز رفت) به فروش می رساند. اطلاعات تکمیلی در وب سایت آژانسی که به آن منتقل می شوید می باشد.

9- چارتری همراه باتور این نوع بلیتهای هواپیمای چارتری مربوط به سایر فروشندگان در اکثر موارد همراه با تور به فروش رسانده می شوند که در اینصورت بهای ذکر شده فقط بهای بلیت پرواز آن تور بوده و هزینه تور به صورت جداگانه در منوی تور وب سایت فروشنده بلیتی که به آن منتقل می شوید قید شده است.

گاهی نیز این نوع بلیت های چارتری به صورت انفرادی و خارج از تور به فروش رسانده می شوند.

اطلاعات تکمیلی در وب سایت آژانسی که به آن منتقل می شوید می باشد.

 ورود / عضویت
پشتیبانی پیامکی 3000130
فارسی